Encara que no són un dels models més venuts dins el mercat, les bicicletes elèctriques estan tenint cada vegada més èxit, especialment en països amb gran arrelament de pedalar com Holanda, Dinamarca, Noruega, etc..
3 motors comuns en les bicicletes elèctriques
En aquest article volem compartir amb tu algunes de les principals característiques dels diferents motors que poden tenir les bicicletes elèctriques, com ara el motor HUB ubicat a la roda del darrere.
En aquest cas podem dir que són els motors més comuns dins de les bicicletes elèctriques atès que la seva forma permet una fàcil reparació. No destaquen per comptar amb una assistència al pedaleig massa ràpida atès que compten amb sensors de velocitat que envien el senyal al controlador perquè activi el motor, el que crea un petit retard.
D'altra banda ens trobem amb els motors HUB posicionats en la roda davantera, el que ofereix una tracció 2×2. El punt negatiu és que incrementa notablement el pes de la direcció, fent que la conducció sigui una mica més difícil.
La tercera classe de motor que podem veure en una bicicleta elèctrica és el que es troba al centre, el que li confereix una certa avantatge a l'hora de proporcionar assistència al pedaleig, atès que és pràcticament immediata.
Això ens resultarà de gran ajuda quan estiguem circulant en pendents o quan ens trobem aturats en els semàfors. A més destaca per que proporciona a la bicicleta un centre de gravetat més baix, el que es tradueix en una major estabilitat i una conducció més senzilla.
El punt en contra d'aquesta classe de motors és que són més cars així com les seves reparacions a causa de que tots els seus components es troben en el mateix lloc, el que pot donar més feina a l'hora de reparar-.